T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
BİRİNCİ BÖLÜM
GENEL ESASLAR
I. AMAÇ
Bu Yönergenin amacı, Bandırma Kaymakamlığında imzaya yetkili makamları belirlemek; verilen yetkileri belli ilke ve usullere bağlamak; alt kademelere yetki tanıyarak sorumluluk duygusunu geliştirmek; üst makamlara düşünme, politika belirleme ve önemli konularda daha sağlıklı karar almak için zaman kazandırmak, bürokratik işlemleri kısaltarak hizmetlerde sürat ve verimliliği arttırmaktır.
II. KAPSAM
Bu Yönerge; Kaymakam, kamu kurum ve kuruluşlarının birim amirleri ile daha alt kademedeki görevlilerin hizmet ve faaliyetlere ilişkin imza yetkilerini ve bu yetkilerin tam ve etkili olarak kullanılmasına ilişkin ilke ve usulleri kapsar.
III. HUKUKÎ DAYANAK
1. 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu,
2. 3046 sayılı Bakanlıkların Kuruluş ve Görev Esasları Hakkında Kanun,
3. 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun,
4. 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun,
5. Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Teşkilat, Görev ve Çalışma Yönetmeliği,
6. Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik,
7. Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik,
8. Balıkesir Valiliği İmza Yetkileri Yönergesi,
IV. TANIMLAR
Bu Yönergede yer alan:
Yönerge : Bandırma Kaymakamlığı İmza Yetkileri Yönergesini,
Valilik : Balıkesir Valiliğini,
Vali/Valilik Makamı : Balıkesir Valisini/Balıkesir Valilik Makamını
Makam : Bandırma Kaymakamlık Makamını,
Kaymakam : Bandırma Kaymakamını,
Birim : Bakanlıkların ve Müstakil Genel Müdürlükleri veya bu seviyedeki Başkanlıkların Bandırma İlçesindeki
teşkilatlarını, Belediye Başkanlığını,
Birim Amiri : Bakanlıkların, Müstakil Genel Müdürlüklerin veya bu
seviyedeki Başkanlıkların Bandırma İlçesindeki
teşkilatlarının başında bulunan ve birinci
derecede yetkili amirlerini (İlçe Müdürü, Başmüdür, Komutan, Başkan, Müftü, İlçe İdare Şube Başkanı, Başmühendis, Şef,)
Yazı İşleri Müdürü : İlçe Yazı İşleri Müdürünü ifade eder.
V. YETKİLİLER:
İKİNCİ BÖLÜM
İLKELER, SORUMLULUKLAR ve UYGULAMA ESASLARI
I. İLKELER
22. Yazılar, 5 kişiyi geçmemek kaydıyla yazıyı hazırlayan personelden başlayarak ilgili
amirlerin parafı alınarak imzaya sunulur. Paraf sahiplerinin tamamı o yazıdan sorumludur.
23. Kaymakam tarafından imzalanacak yazılarda mutlaka birimin en üst amirinin parafı
bulunur. Onaylarda ise “Olurlarınıza arz ederim” bölümü açılır ve birimin en üst amiri tarafından imzalanır.
24. İmzalanmak üzere Kaymakama sunulan yazılar üzerinde düzeltme yapılması halinde;
düzeltme yapılan yazı, yeniden yazılan yazının ekine konulur.
II. SORUMLULUKLAR
III. UYGULAMA ESASLARI
İlçe Genel İdaresine bağlı kuruluşların İldeki kuruluşlara, farklı illere bağlı kuruluşlar, İlçe kuruluşları ve mahalli idareler ile olan yazışmalarının Kaymakamlık kanalıyla yapılması esastır. Bununla beraber İlçe Genel İdare Kuruluşları bu yönerge hükümlerine uymak kaydıyla talep ve görüş niteliği taşımayan; mülki makamların bilmeleri gerekmeyen teknik ve hesaplarla ilgili ayrıntıya istatistikî bilgi ve durum tespitine ilişkin konularda, kendi aralarında ya da farklı il ve ilçelerdeki kuruluşlarla, ilçe kuruluşları ve mahalli idareler ile doğrudan yazışma yapabilir. Birim amirlerince prensip olarak Valilik Makamına hitaben yazı yazılmayacaktır. Birim amirleri imzası ile yazılan yazılar kendi teşkilatlarının il birimlerine doğrudan yazılacaktır.
B. BAŞVURULAR, EVRAK HAVALESİ, GELEN VE İDEN EVRAK
10. Kamu personeli ya da kamu kurum ve kuruluşlarının işleyişi ile ilgili ihbar ve şikayet
içeren yazılar mutlaka Kaymakam tarafından havale edilir.
11. Birimlerce imza için Kaymakama sunulacak yazılar Kaymakamlık Sekreterliğine teslim
edilir.
12. Gecikmesinde sakınca bulunan haller hariç imza için beklenilmeyip, imza sonrası
sekreterlikten geri alınacaktır.
13. Makama imzaya sunulacak yazların takibi görevlendirilen memur vasıtasıyla yapılacak,
yetkisiz kişilere evrak verilmeyecektir.
C. BASIN KURULUŞLARI İLE İLİŞKİLER
hakkında basına, haber ajanslarına, radyo ve televizyon kuruluşlarına bilgi ve demeç verme yetkisi sadece Vali’ye aittir.
2. Bu kapsamda basın toplantısı, televizyon ve radyo programına katılma, önceden yetki
verilen vali yardımcısından izin alınarak yapılabilir.
3. Yürütülen bir hizmetin tanıtımı ve sunulan hizmetler konusunda vatandaşların
bilgilendirilmesi amacıyla yapılacak yazılı açıklamalar ile genel idare kuruluşlarımızın yürüttükleri görev ve hizmetlerle ilgili olarak vatandaşlarımızın önceden bilgilendirilmesi, uyarılması ve tedbir alınmasını gerektiren duyurular Valilik Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğüne gönderilir.
4. Yerel ve ulusal basında kamu kurum ve kuruluşlarının çalışmaları ile ilgili ihbar ve şikâyetler; olumsuz, yıpratıcı, yanlı ve yanlış yayınlar birim amirlerince herhangi bir emir beklenmeksizin titizlikle takip edilecek; gerekiyorsa verilecek cevabın şekli ve içeriği Kaymakam ile görüşüldükten sonra belirlenecektir.
D. TOPLANTILAR
Başkanlığında yapılacaktır.
esastır. Zaman kaybı ve verimsizlik nedeni olan toplantı anlayışı terk edilerek; kısa, hazırlıklı ve sonuca ulaşmayı sağlayıcı yöntemler uygulanır.
ilgili olarak üye olmayan uzman kişiler de bilgi vermek amacı ile toplantılara katılabilecektir.
III. BÖLÜM
I: KAYMAKAM İMZA VE ONAY YETKİLERİ
1. Kanunların ya da diğer mevzuatın mutlaka Kaymakam tarafından imzalanmasını emrettiği
yazılar.
2. Kaymakamlık personelinin ve birim amirlerinin yıllık, mazeret, sağlık ve görev izinleri.
3. Görevden uzaklaştırma ve göreve iade onayları.
4. İdari yargı mercilerine yazılacak savunma içeren yazılar
5. Kaymakamların İlçe genel idare kuruluşlar ve mahalli idareler üzerindeki gözetim ve denetim alanına giren hususların tetkik ve tahkikine ilişkin yazılar.
6. Garnizon Komutanı ve Cumhuriyet Başsavcısı imzası ile gelen yazıların cevapları
7. İl birimlerinden mevzuat ve uygulama ile ilgili görüş isteme yazıları.
8. Kamu personeli hakkında ön inceleme yapılması, disiplin soruşturması; inceleme ve araştırma yapılmasına ilişkin yazılar.
9. Emniyet ve asayiş olayları ile kaçakçılık ve istihbarata ilişkin yazılar.
10. Atama, yer değiştirme, geçici görevlendirme; görevden uzaklaştırma ve göreve iade ile ilgili onay ve yazılar.
11.Kamu personeli ya da kamu kurum ve kuruluşlarının işleyişi ile görüş bildirilmesi ya da teklifte bulunulmasına ilişkin yazılar.
12. Çok gizli, gizli, özel, şifre ibareli yazılar.
13. İlçe birimlerinin teftiş ve denetim sonuçlarına ilişkin yazılar.
14. Vali, vali yardımcısı imzası ile gelen yazılara verilen cevaplar.
15. Yatırımlar ve açılışlar ile ilgili yazılar.
16. İlde Vali, merkez teşkilatlarında müsteşar ve üst unvanlı makamlarca imzalanan yazıların
dağıtımına ilişkin yazılar.
17. İçeriğinde yeni bir düzenleme uygulama ya da emir içeren yazılar.
18.Teftiş ve denetim sonuçları, tekit yazıları.
19.Taltif, tenkit veya ceza verilmesine ilişkin yazılar.
20.İhbar ve şikayetlere ilişkin yürütülen işlemlerin sonuç yazıları
II: BİRİM AMİRLERİ
1. Birim amiri haricindeki personelin yıllık ve sağlık izinleri ile göreve başlama ve ayrılışları ile ilgili yazılar ( Hazine Avukatları ve Halk Eğitim Müdürü hariç ).
2. İl birimleri, İlçedeki diğer birimler, adli teşkilat ya da mahalli idari kuruluşlarına yazılan teknik ve hesaba dayalı; istatistiki bir bilgi alınmasına ya da verilmesine ilişkin yazışmalar.
3. Bir onayın, emrin, genelge ya da kararın ilgilisine veya alt birimine gönderilmesine ilişkin yazılar.
4. Tip formlarla bilgi alma ve bilgi verme niteliğinde olup, Kaymakamın katkısına ihtiyaç duyulmayan yazılar.
5. Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve Dilekçe Hakkının Kullanılmasa Dair Kanun hükümlerine göre doğrudan birime yapılan başvuruların neticelendirilmesine ilişkin yazılar.
6. Birim amirleri dışındaki personelin göreve başlama ve ayrılma yazıları ile izin, emeklilik ve tayin taleplerine ilişkin yazılar. (Görüş içermeyen).
7. Askere gitme ve askerlik dönüşü göreve başlama yazıları.
8. Ödenek talepleri ile ilgili yazılar.
9. Meslek içi eğitim kurslarının başlayış v bitişi ile ilgili yazılar.
10. Hatalı gelen bir yazının ilgili kuruluşa gönderilmesine ilişkin yazılar.
11. Personel kimlik kartlarına ilişkin yazılar.
12. İl ve İlçe içi araç görevlendirme onayları. ( Birim amirleri ile birlikte hariç)
13. Bakanlık, genel müdürlük, müstakil daire başkanlığı ya da Valilikçe planlanan il ya da ilçe dışında yapılacak kurs, seminer, ya da benzer faaliyetlere katılmak üzere geçici görevlendirme onayları. ( Birim amirleri hariç )
14. Taşınır işlemlerine ilişkin onay ve yazılar.
III: EMNİYET MÜDÜRÜ VE JANDARMA KOMUTANI
1. Silah nakil belgeleri, mermi satın alma belgelerinin imzalanması.
2. Onay süreci dışında silah ruhsatları ile ilgili yazılar.
3. İş yeri açılış ve kapanışları hakkında kolluk görüşünün ilgili mercilere bildirilmesine ilişkin yazılar. (Önceden Kaymakama bilgi verilecektir)
4. Güvenlik soruşturması ve araştırması ile ilgili taleplerin ilgili mercilere bildirilmesine ilişkin yazılar.
5. Yivsiz av tüfek ruhsatnameleri ile yivsiz av tüfek satın alma belgelerinin imzalanması.
6. Bulundurma ruhsatlı silahların yol nakil ve onay belgelerinin imzalanması.
7. Havai fişek onayları.
IV: YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ
1. Apostil Belgelerinin imzalanması ve ya tasdik edilmesi.
2. Yurt dışı bakım belgelerinin onaylanması.
3. Kişinin geçmişte muhtarlık görevi yaptığına ve ya devam ettiğine ilişkin belgelerin onaylanması.
V : MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ
1. Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği gereğince çalışma izni alması gereken eğitim ve diğer personele çalışma izni verilmesine ilişkin onaylar.
2. Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliği gereği kurumdan ayrılmak isteyen personelin ayrılış onayları.
3. Personelin kademe ilerlemesi onayları.
4. Okul yöneticisi ve öğretmenlerin ders ücretlerine ilişkin onaylar.
5. Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumlar Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğine göre Kaymakam tarafından verilecek onaylar.
6. Okul Spor Faaliyetleri Yönetmeliği gereği il dışında yapılacak yarışmalara katılacaklar için gerekli onay.
7. Ücret karşılığı öğretmen görevlendirme onayları.
YÜRÜRLÜK :
1. Bandırma Kaymakamlığının 24/08/2009 tarihli İmza Yetkileri Yönergesi ve buna dayalı olarak verilen talimatlar yürürlükten kaldırılmıştır.
2. Bu Yönerge hükümlerini Bandırma Kaymakamı yürütür.
3. Bu Yönerge 16/01/2017 tarihinde yürürlüğe girer.