Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Balıkesir

Valilikler

T.C. BANDIRMA KAYMAKAMLIĞI
T.C. BANDIRMA KAYMAKAMLIĞI
T.C. BANDIRMA KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat İmza Yetkileri Yönergesi Kurumsal Kimlik
  • BANDIRMA
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Online İşlemler Projeler Kolluk Personeli İhbar/Şikayet AFAD Toplanma Alanları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Etkinlikler Basın Açıklamaları Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
°C
9
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
    • Mevzuat
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
  • BANDIRMA
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • Hicri Ercili Çocuk Evleri Sitesi Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Bandırma Eğitim ve Araştırma Hastanesi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Online İşlemler
    • Projeler
    • Kolluk Personeli İhbar/Şikayet
    • AFAD Toplanma Alanları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Etkinlikler
    • Basın Açıklamaları
    • Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
 

İmza Yetkileri Yönergesi

18.03.2020

BİRİNCİ BÖLÜM

GENEL ESASLAR

I. AMAÇ

Bu Yönergenin amacı, Bandırma Kaymakamlığında imzaya yetkili makamları belirlemek; verilen yetkileri belli ilke ve usullere bağlamak; alt kademelere yetki tanıyarak sorumluluk duygusunu geliştirmek; üst makamlara düşünme, politika belirleme ve önemli konularda daha sağlıklı karar almak için zaman kazandırmak, bürokratik işlemleri kısaltarak hizmetlerde sürat ve verimliliği arttırmaktır.

II. KAPSAM

Bu Yönerge; Kaymakam, kamu kurum ve kuruluşlarının birim amirleri ile daha alt kademedeki görevlilerin hizmet ve faaliyetlere ilişkin imza yetkilerini ve bu yetkilerin tam ve etkili olarak kullanılmasına ilişkin ilke ve usulleri kapsar.

III. HUKUKÎ DAYANAK

1. 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu,

2. 3046 sayılı Bakanlıkların Kuruluş ve Görev Esasları Hakkında Kanun,

3. 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun,

4. 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun,

5. Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Teşkilat, Görev ve Çalışma Yönetmeliği,

6. Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik,

7. Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik,

8. Balıkesir Valiliği İmza Yetkileri Yönergesi,

IV. TANIMLAR

       Bu Yönergede yer alan:

Yönerge                                      : Bandırma Kaymakamlığı İmza Yetkileri Yönergesini,

Valilik                                         : Balıkesir Valiliğini,

Vali/Valilik Makamı                    : Balıkesir Valisini/Balıkesir Valilik Makamını

Makam                                        : Bandırma Kaymakamlık Makamını,

Kaymakam                                  : Bandırma Kaymakamını,

Birim                                           : Bakanlıkların ve Müstakil Genel Müdürlükleri veya bu              seviyedeki Başkanlıkların Bandırma İlçesindeki 

                                                      teşkilatlarını, Belediye Başkanlığını,

Birim Amiri                                 : Bakanlıkların, Müstakil Genel Müdürlüklerin veya bu  

                                                      seviyedeki Başkanlıkların Bandırma İlçesindeki  

                                                      teşkilatlarının       başında bulunan ve birinci

                                                      derecede yetkili   amirlerini (İlçe Müdürü,     Başmüdür,          Komutan, Başkan, Müftü, İlçe İdare Şube Başkanı,  Başmühendis, Şef,)               

Yazı İşleri Müdürü                      : İlçe Yazı İşleri Müdürünü ifade eder.

V. YETKİLİLER:

  1. Kaymakam
  2. Birim Amiri
  3. İlçe Yazı İşleri Müdürü

 

İKİNCİ BÖLÜM

 

İLKELER, SORUMLULUKLAR ve UYGULAMA ESASLARI

I. İLKELER

  1. İmza yetkilerinin, sorumluluk anlayışı içerisinde, dengeli, zamanında, tam ve doğru olarak kullanılması esastır.
  1. İmza yetkisinin devrinde, Kaymakamın her konuda havale, imza ve onay yetkisi saklıdır.
  1. Herhangi bir imza yetkisi devrinin yeniden düzenlenmesi ancak bu yönergede değişiklik yapılması ile mümkündür.
  1. Kaymakam tarafından kendilerine devredilen imza yetkileri kullanılırken yazışmalarda, “KAYMAKAMIN ADINA” (Kaymakam a.) ibaresi kullanılır.
  1. Bütün yazışmalar Başbakanlığın 02 Şubat 2015 tarihli ve 29255 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Resmî Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik”  ilkelerine uygun olarak yapılır.
  1. Yazıların ait olduğu birimlerde hazırlanması, yazılması ve yayınlanması esastır. Ancak acele ve gerekli görülen hallerde yazılar Yazı İşleri Müdürlüğünde hazırlanabilir.
  1. Kaymakam adına imza yetkisi verilenler, bu yetkiyi sadece kendileri kullanabilirler. Ancak İmzaya yetkili kişinin herhangi bir sebeple görevi başında olmaması halinde vekili imza yetkisini kullanabilir.
  1. Birim Amirleri, kendilerine bağlı kuruluşları ile İlçe Genel İdaresinin başı ve mercii sıfatıyla Kaymakamların genel hizmet yürütümlerini engelleyici, kısıtlayıcı veya ortadan kaldırıcı yazışma yapamazlar.
  1. Birim Amirleri kendi izinleri, vekalet ve görevlendirme onayları ile açıklamayı gerektiren yazı ve onayları, bizzat Kaymakama sunarlar.
  1. Gizlilik dereceli ve “Kişiye Özel” yazılar mutlaka Kaymakam tarafından imzalanır.
  1. Yazılar, varsa ekleri ve mevzuat ile birlikte, incelemeyi gerektirenler ise evveliyatı ile birlikte imzaya sunulur.
  1. Her kademede imza sahibi, imzaladığı yazılarla ilgili olarak, üstlerince bilinmesi gerekenleri takdir ederek, zamanında bilgi vermekle yükümlüdür.
  1. Onaylar, konunun yasal dayanakları yazı içeriğinde belirtilerek hazırlanır.
  1. Hiçbir birim diğer birimin görev alanına giren, o birime görev veya sorumluluk yükleyen hususlarda, ilgili birim amirleriyle görüşmeden onay hazırlayamaz.
  1. Havale evrakında veya yazıda “Görüşelim” notunun bulunması halinde, ilgili görevliler en kısa zamanda gerekli bilgi ve belgeleri temin ederek, Kaymakama gerekli açıklamayı yaparlar.
  1. İlçede teşkilatı bulunmayan kurum, kuruluş ve kurulların iş ve işlemleri, ilke olarak ilgili Bakanlıkların iş ve işlemlerini yürüten ilçe müdürlükleri tarafından yerine getirilir.
  1. Kamu kurum ve kuruluşlarının düzenleyecekleri toplantı, açılış, panel v.b. etkinlikler hakkında, koordinasyonun sağlanabilmesi bakımından, program yapılmadan önce Yazı İşleri Müdürlüğüne bilgi verilir.
  1. Bütün kamu kurum ve kuruluşları, memur ve işçi alımlarında ve bunlara ilişkin iş ve işlemlerden öncelikle Makamı haberdar ederler.
  1. Kamu Kurum ve Kuruluşlarının yıl içerisinde gerçekleştirecekleri yatırımlar hakkında Birim Amirleri gecikmeksizin bilgi vereceklerdir.
  1. Kaymakam tarafından imzalanan ve onaylanan yazılar mutlaka birim amiri tarafından imzalanır ve parafe edilir.
  1. Valilikten gereksiz yere görüş istenmeyecek, zaruri hallerde makam görüşü alındıktan sonra yazılar hazırlanacaktır.

    22. Yazılar, 5 kişiyi geçmemek kaydıyla yazıyı hazırlayan personelden başlayarak ilgili 

amirlerin parafı alınarak imzaya sunulur. Paraf sahiplerinin tamamı o yazıdan sorumludur.

     23.  Kaymakam tarafından imzalanacak yazılarda mutlaka birimin en üst amirinin parafı

bulunur. Onaylarda ise “Olurlarınıza arz ederim” bölümü açılır ve birimin en üst amiri tarafından imzalanır.

     24.  İmzalanmak üzere Kaymakama sunulan yazılar üzerinde düzeltme yapılması halinde;

düzeltme yapılan yazı, yeniden yazılan yazının ekine konulur.

II. SORUMLULUKLAR

  1. Bu Yönerge ile verilen görev ve yetkilerin tam ve doğru bir şekilde kullanılmasından ve Yönerge esaslarına göre hareket edildiğinin denetiminden Yazı İşleri Müdürü ve Birim Amirleri sorumludur.
  1. Kaymakam tarafından birim amirlerine verilen sözlü emir ve talimatlar gecikmeksizin yerine getirilir. Daha sonra yazılı hale getirilir.
  1. Birim amirleri, birimlerinde işlem gören tüm yazılar ile birimlerince yapılan tüm iş ve işlemlerden sorumludur.
  1. Kendilerine teslim edilen evrak ve yazıların muhafazasından ve cevaplandırılmasından  teslim alanlar ile birim amirleri, Makama imzaya ve onaya gelen evrak ve yazılarından teslim alanlar ve Yazı İşleri Müdürü sorumludur.
  1. Tekit yazılarına mahal verilmeyecek şekilde evrak akışı takip edilecektir. Tekitlerden ilgili memur ve amirler müştereken sorumludur.
  1. Evrak ve belgelerde paraf ve imzası bulunan her kademedeki memur ve amirler, attıkları paraf ve imzadan müştereken ve müteselsilen sorumludur.
  1. Kaymakamın İlçe dâhilinde teftiş ve denetimde veya görev gezisinde bulunduğu sırada Kaymakam tarafından yapılacağı bildirilen işlerden, bekletilmesi önemli derecede mahzurlu olanların gereği ve icrası Yazı İşleri Müdürü tarafından yapılır ve en kısa sürede Kaymakama bilgi verilir.
  1. İmza yetkisine sahip makamlar, yetki alanlarına giren çok önemli konu ve işler ile prensip kararı niteliği taşıyan, Kaymakamı ilgilendiren hususlarda, imzadan önce veya işlem safhasında Kaymakama bilgi sunar ve Kaymakamın görüş ve direktiflerine göre hareket ederler.
  2. Her kademe, sorumluluğu derecesinde bilmek durumunda olduğu konular üzerinde aydınlatılır. Yetkisi derecesinde “Bilme Hakkını” kullanır.

III. UYGULAMA ESASLARI

  1.  GENEL YAZIŞMA KURALLARI

     İlçe Genel İdaresine bağlı kuruluşların İldeki kuruluşlara, farklı illere bağlı kuruluşlar, İlçe kuruluşları ve mahalli idareler ile olan yazışmalarının Kaymakamlık kanalıyla yapılması esastır. Bununla beraber İlçe Genel İdare Kuruluşları bu yönerge hükümlerine uymak kaydıyla talep ve görüş niteliği taşımayan; mülki makamların bilmeleri gerekmeyen teknik ve hesaplarla ilgili ayrıntıya istatistikî bilgi ve durum tespitine ilişkin konularda, kendi aralarında ya da farklı il ve ilçelerdeki kuruluşlarla, ilçe kuruluşları ve mahalli idareler ile doğrudan yazışma yapabilir. Birim amirlerince prensip olarak Valilik Makamına hitaben yazı yazılmayacaktır. Birim amirleri imzası ile yazılan yazılar kendi teşkilatlarının il birimlerine doğrudan yazılacaktır.

B. BAŞVURULAR, EVRAK HAVALESİ, GELEN VE İDEN EVRAK

  1. Vatandaşlarımız, Anayasa'nın 74. maddesi, 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılması Hakkında Kanun ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu uyarınca, kendileri veya kamu ile ilgili, şikayet ve talepleri için yetkili mercilere başvurma hakkına sahiptirler. Başta Kaymakamlık Makamı olmak üzere bütün kamu kurum ve kuruluşları bu taleplere daima açık olacaktır.
  1. Vatandaşlarımızın idari iş ve işlemlerini daha kısa sürede, zaman ve kaynak israfına yol açmadan, kolaylıkla neticelendirmeleri bakımından, takdire taalluk etmeyen, Kaymakam tarafından görülmesinde bir zaruret bulunmayan, içerik olarak ihbar ve şikâyet niteliği taşımayan rutin dilekçe ve müracaatların doğrudan ilgili birime yapılması esastır.
  1. Kaymakamlığa gelen bizzat Kaymakam tarafından görülmesi gerekmeyen, hak ve görev doğurmayan; şikayet ya da ihbar içermeyen dilekçe ve evrakın havalesi Yazı İşleri Müdürü tarafından yapılacaktır. Bu kapsamda bulunmayan ancak gecikmesinde sakınca görülen evrak da Yazı İşleri Müdürü tarafından havale edilecek ve Kaymakama bilgi verilecektir.
  1. Yazı İşleri Müdürü tarafından birimlere havale edilen evraklardan, birim amirince, Kaymakamın görmesi gerektiği düşünülen evrak hakkında Kaymakama bilgi verilecektir.
  1. Bütün birim amirleri kendi görev alanlarına giren konularla ilgili başvuruları doğrudan doğruya kabul etmeye, kaydını yaparak konuyu incelemeye ve eğer istenen husus mevcut bir durumun beyanı veya yasal bir durumun açıklaması ise, bunu dilekçe sahiplerine 3071 sayılı yasada belirtilen usule uygun yazılı olarak bildirmeye yetkilidir.
  2. Birim Amirleri, kendilerine doğrudan gelen evrak ile ilgili değerlendirmelerini yaparak, bilgi verilmesi gerekenlerle ilgili olarak gerekli bilgiyi sunduktan sonra Kaymakamın talimatlarını alacaklardır.
  3. “Çok Gizli”, “Gizli”, “Kişiye Özel” ve “Şifre” olarak gelen yazılar, açılmaksızın İlçe Yazı İşleri Müdürü tarafından Makama teslim edilecektir. Bunlara ilişkin kayıtlar ayrı tutulacaktır.
  4. Kaymakamlık Makamı'na gelen yukarıdaki maddede belirtilenler dışındaki bütün yazılar Kaymakamlık Evrak Bürosunda açılacak, ilgili memur tarafından gideceği yer belirlendikten sonra havale ve tarih kaşesi basılacak, Kaymakam ya da Yazı İşleri Müdürü tarafından havale edildikten sonra, Kaymakamlık arşivinde saklanması gereken evrak, doküman tarayıcıda taranıp e-içişleri sistemine kaydedilerek, ilgili dairelere sevk edilecektir.
  5. Bakan, Bakan Yardımcısı, Müsteşar ve Vali imzasıyla gelen evrakla, içeriği ve önemi itibari ile Kaymakamın bilmesi gereken evrak, Kaymakamın havalesine sunulur.

10. Kamu personeli ya da kamu kurum ve kuruluşlarının işleyişi ile ilgili ihbar ve şikayet   

      içeren yazılar mutlaka Kaymakam tarafından havale edilir.

11.  Birimlerce imza için Kaymakama sunulacak yazılar Kaymakamlık Sekreterliğine teslim

      edilir.

12.  Gecikmesinde sakınca bulunan haller hariç imza için beklenilmeyip, imza sonrası

        sekreterlikten geri alınacaktır.

13.  Makama imzaya sunulacak yazların takibi görevlendirilen memur vasıtasıyla yapılacak,

yetkisiz kişilere evrak verilmeyecektir.

C. BASIN KURULUŞLARI İLE İLİŞKİLER

  1. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 15. maddesine göre kamu hizmetleri

hakkında basına, haber ajanslarına, radyo ve televizyon kuruluşlarına bilgi ve demeç verme yetkisi sadece Vali’ye aittir.

2. Bu kapsamda basın toplantısı, televizyon ve radyo programına katılma, önceden yetki

verilen vali yardımcısından izin alınarak yapılabilir.

3. Yürütülen bir hizmetin tanıtımı ve sunulan hizmetler konusunda vatandaşların

bilgilendirilmesi amacıyla yapılacak yazılı açıklamalar ile genel idare kuruluşlarımızın yürüttükleri görev ve hizmetlerle ilgili olarak vatandaşlarımızın önceden bilgilendirilmesi, uyarılması ve tedbir alınmasını gerektiren duyurular Valilik Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğüne gönderilir.

 4. Yerel ve ulusal basında kamu kurum ve kuruluşlarının çalışmaları ile ilgili ihbar ve         şikâyetler; olumsuz, yıpratıcı, yanlı ve yanlış yayınlar birim amirlerince herhangi bir emir beklenmeksizin titizlikle takip edilecek; gerekiyorsa verilecek cevabın şekli ve içeriği Kaymakam ile görüşüldükten sonra belirlenecektir.

D. TOPLANTILAR

  1. Mevzuat gereği başkanlık devrinin mümkün olmadığı kurul ve komisyonlar, Kaymakam

Başkanlığında yapılacaktır.

  1. Kaymakamın Başkanlık ettiği toplantılara, kurumun en üst yetkilisi bizzat katılacaktır.
  2. Toplantılara birim amirlerinin hazırlıklı ve gündem hakkında bilgi sahibi olarak katılmaları

esastır. Zaman kaybı ve verimsizlik nedeni olan toplantı anlayışı terk edilerek; kısa, hazırlıklı ve sonuca ulaşmayı sağlayıcı yöntemler uygulanır.

  1. Sunular, bilgisayar ortamında ve görsel verilerle zenginleştirilerek yapılacak, konularla

ilgili olarak üye olmayan uzman kişiler de bilgi vermek amacı ile toplantılara katılabilecektir.

III.  BÖLÜM

I: KAYMAKAM İMZA VE ONAY YETKİLERİ

1.  Kanunların ya da diğer mevzuatın mutlaka Kaymakam tarafından imzalanmasını emrettiği 

     yazılar.

2.  Kaymakamlık personelinin ve birim amirlerinin yıllık, mazeret, sağlık ve görev izinleri.

3.  Görevden uzaklaştırma ve göreve iade onayları.

4.  İdari yargı mercilerine yazılacak savunma içeren yazılar

5.  Kaymakamların İlçe genel idare kuruluşlar ve mahalli idareler üzerindeki gözetim ve denetim alanına giren hususların tetkik ve tahkikine ilişkin yazılar.

6.  Garnizon Komutanı ve Cumhuriyet Başsavcısı imzası ile gelen yazıların cevapları

7.  İl birimlerinden mevzuat ve uygulama ile ilgili görüş isteme yazıları.

8. Kamu personeli hakkında ön inceleme yapılması, disiplin soruşturması; inceleme ve araştırma yapılmasına ilişkin yazılar.

9.  Emniyet ve asayiş olayları ile kaçakçılık ve istihbarata ilişkin yazılar.

10. Atama, yer değiştirme, geçici görevlendirme; görevden uzaklaştırma ve göreve iade ile ilgili onay ve yazılar.

11.Kamu personeli ya da kamu kurum ve kuruluşlarının işleyişi ile görüş bildirilmesi ya da teklifte bulunulmasına ilişkin yazılar.

12. Çok gizli, gizli, özel, şifre ibareli yazılar.

13. İlçe birimlerinin teftiş ve denetim sonuçlarına ilişkin yazılar.

14. Vali, vali yardımcısı imzası ile gelen yazılara verilen cevaplar.

15. Yatırımlar ve açılışlar ile ilgili yazılar.

16. İlde Vali, merkez teşkilatlarında müsteşar ve üst unvanlı makamlarca imzalanan yazıların

     dağıtımına ilişkin yazılar.

17. İçeriğinde yeni bir düzenleme uygulama ya da emir içeren yazılar.

18.Teftiş ve denetim sonuçları, tekit yazıları.

19.Taltif, tenkit veya ceza verilmesine ilişkin yazılar.

20.İhbar ve şikayetlere ilişkin yürütülen işlemlerin sonuç yazıları

II: BİRİM AMİRLERİ

1. Birim amiri haricindeki personelin yıllık ve sağlık izinleri ile göreve başlama ve ayrılışları ile ilgili yazılar ( Hazine Avukatları ve Halk Eğitim Müdürü hariç ).

2. İl birimleri, İlçedeki diğer birimler, adli teşkilat ya da mahalli idari kuruluşlarına yazılan teknik ve hesaba dayalı; istatistiki bir bilgi alınmasına ya da verilmesine ilişkin yazışmalar.

3. Bir onayın, emrin, genelge ya da kararın ilgilisine veya alt birimine gönderilmesine ilişkin yazılar.

4. Tip formlarla bilgi alma ve bilgi verme niteliğinde olup, Kaymakamın katkısına ihtiyaç duyulmayan yazılar.

5. Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve Dilekçe Hakkının Kullanılmasa Dair Kanun hükümlerine göre doğrudan birime yapılan başvuruların neticelendirilmesine ilişkin yazılar.

6. Birim amirleri dışındaki personelin göreve başlama ve ayrılma yazıları ile izin, emeklilik ve tayin taleplerine ilişkin yazılar. (Görüş içermeyen).

7. Askere gitme ve askerlik dönüşü göreve başlama yazıları.

8. Ödenek talepleri ile ilgili yazılar.

9. Meslek içi eğitim kurslarının başlayış v bitişi ile ilgili yazılar.

10. Hatalı gelen bir yazının ilgili kuruluşa gönderilmesine ilişkin yazılar.

11. Personel kimlik kartlarına ilişkin yazılar.

12. İl ve İlçe içi araç görevlendirme onayları. ( Birim amirleri ile birlikte hariç)

13. Bakanlık, genel müdürlük, müstakil daire başkanlığı ya da Valilikçe planlanan il ya da ilçe dışında yapılacak kurs, seminer, ya da benzer faaliyetlere katılmak üzere geçici görevlendirme onayları. ( Birim amirleri hariç )

14. Taşınır işlemlerine ilişkin onay ve yazılar.

III: EMNİYET MÜDÜRÜ VE JANDARMA KOMUTANI

1. Silah nakil belgeleri, mermi satın alma belgelerinin imzalanması.

2. Onay süreci dışında silah ruhsatları ile ilgili yazılar.

3. İş yeri açılış ve kapanışları hakkında kolluk görüşünün ilgili mercilere bildirilmesine ilişkin yazılar. (Önceden Kaymakama bilgi verilecektir)

4. Güvenlik soruşturması ve araştırması ile ilgili taleplerin ilgili mercilere bildirilmesine ilişkin yazılar.

5. Yivsiz av tüfek ruhsatnameleri ile yivsiz av tüfek satın alma belgelerinin imzalanması.

6. Bulundurma ruhsatlı silahların yol nakil ve onay belgelerinin imzalanması.

7. Havai fişek onayları.

IV: YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ

1. Apostil Belgelerinin imzalanması ve ya tasdik edilmesi.

2. Yurt dışı bakım belgelerinin onaylanması.

3. Kişinin geçmişte muhtarlık görevi yaptığına ve ya devam ettiğine ilişkin belgelerin onaylanması.

V : MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ

1. Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği gereğince çalışma izni alması gereken eğitim ve diğer personele çalışma izni verilmesine ilişkin onaylar.

2. Özel Eğitim Kurumları Yönetmeliği gereği kurumdan ayrılmak isteyen personelin ayrılış onayları.

3. Personelin kademe ilerlemesi onayları.

4. Okul yöneticisi ve öğretmenlerin ders ücretlerine ilişkin onaylar.

5. Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumlar Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğine göre Kaymakam tarafından verilecek onaylar.

6. Okul Spor Faaliyetleri Yönetmeliği gereği il dışında yapılacak yarışmalara katılacaklar için gerekli onay.

7. Ücret karşılığı öğretmen görevlendirme onayları.

YÜRÜRLÜK     :

1. Bandırma Kaymakamlığının 24/08/2009 tarihli İmza Yetkileri Yönergesi ve buna dayalı olarak verilen talimatlar yürürlükten kaldırılmıştır.

2. Bu Yönerge hükümlerini Bandırma Kaymakamı yürütür.

3. Bu Yönerge 16/01/2017 tarihinde yürürlüğe girer.

 

 

 

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
Hacıyusuf Mah. İstiklal Sok. No:5 Hükümet Konağı
266 714 65 65
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız